|
Alkohol i narkotyki. Nie chcę się uzależnić
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2892 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Alkoholizm i narkomania to powazne problemy współczesnego świata. Nalezy młodych ludzi ostrzegać przed konsekwencjami sięgania po alkohol i narkotyki.
KONSPEKT LEKCJI
Godzina wychowawcza
Temat zajęć : Alkohol i narkotyki. Nie chcę się uzależnić.
CELE:
Uczeń:
- rozpoznaje zagrożenia i pułapki współczesnego świata takie, jak alkohol i narkotyki; - potrafi przewidzieć konsekwencje sięgania po alkohol i narkotyki;
- dostrzega związki między stylem życia a zagrożeniem pułapkami współczesnego świata;
- posiada świadomość, że zdrowy styl życia jest alternatywą dla czyhających pułapek;
- potrafi zachować się asertywnie- wyrazić swoje poglądy i opinie, powiedzieć NIE.
METODY I FORMY:
Elementy pogadanki, „burza mózgów”, praca w grupach, drama, pantomima, praca zbiorowa i indywidualna.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
Papier, flamastry, plansze z informacjami dotyczącymi alkoholu i narkotyków, słowniki języka polskiego.
PRZEBIEG LEKCJI:
- Wprowadzenie: Co to jest uzależnienie? Jakie znacie nałogi? (narkomania, alkoholizm, palenie papierosów, uzależnienie od lekarstw, Internetu, pracoholizm...).
- Podanie i zapisanie na tablicy tematu lekcji.
- Odczytanie przez nauczyciela informacji na temat alkoholu i narkotyków- nieco danych statystycznych. Przypięcie tej planszy. 10’
- „Burza mózgów”- próba zdefiniowania pojęć: narkomania, narkotyki, narkoman; alkoholizm, alkohol .
- uczniowie podają skojarzenia, N notuje na tablicy
- N czyta definicje i wspólnie z uczniami koryguje zapis lub uzupełnienie na podst. def. ze słownika( definicje pozostają na tablicy do końca lekcji). 5’ 5. Podział klasy na grupy; praca w grupach. Uczniowie zapisują swoje spostrzeżenia na dużych arkuszach szarego papieru oraz przygotowują krótkie scenki. 10’
I grupa: - Dlaczego dzieci i młodzież zaczynają pić alkohol i sięgać po narkotyki?
-Jak odmówić, kiedy ktoś namawia do picia lub sięgnięcia po narkotyki? (scenka dramowa).
II grupa: - Jak wygląda i jak się zachowuje alkoholik? (zapis spostrzeżeń i scenka pantomimiczna).
III grupa: - Jak wygląda i jak się zachowuje narkoman? (zapis spostrzeżeń i scenka pantomimiczna).
IV grupa: Jakie są skutki narkomanii i alkoholizmu dla nałogowca i jego rodziny? (zapis spostrzeżeń i scenka pantomimiczna).
6. Prezentacja pracy grup (plansze z wynikami pracy pozostają do następnej godziny wychowawczej). 10’
7. „Burza mózgów”: Co robić, aby uchronić się przed nałogami?
8. Przypięcie czystej planszy na deklaracje i zobowiązania. Uczniowie formułują deklaracje, a następnie zapisują je na planszy (np. Alkohol niszczy pijącego i jego rodzinę. Nigdy nie będę brać narkotyków. Nie pozwolę, aby alkohol zawładnął moim życiem. Itp.). 10’
9. Nauczyciel przypina planszę ze zdaniem: CHCĘ BYĆ W PRZYSZŁOŚCI NORMALNYM I ZDROWYM CZŁOWIEKIEM, ODPOWIEDZIALNYM ZA SIEBIE I RODZINĘ, DLATEGO NIE ULEGAM NAŁOGOM.
Oprac. Ewa Kamińska- Majerz
ZS Nr 5 w Korbielowie |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|